کد خبر: 1217215
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
بازی مـلوان و استقلال همیشه بازی سختی بوده، یک دیدار سنتی در فوتبال ایران که علاقه‌مندان را با خود به سال‌های دور می‌برد
فریدون حسن
 جوان آنلاین: بازی مـلوان و استقلال همیشه بازی سختی بوده، یک دیدار سنتی در فوتبال ایران که علاقه‌مندان را با خود به سال‌های دور می‌برد، به‌خصوص آن‌ها که فوتبال دهه ۶۰ را دیده‌اند، حتماً تقابل‌های به یاد ماندنی این دو تیم را به خاطر دارند. حالا هم اوضاع همانگونه است. قوی سپید انزلی این فصل با مهدی تارتار بعد از سال‌ها خودی نشان داده و این زنگ خطری است برای استقلال جواد نکونام که می‌خواهد با وجود تمام حواشی همچنان صدرنشین باقی بماند. 
هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر امروز با برگزاری سه مسابقه به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی، استقلال صدرنشین در انزلی به مصاف ملوان می‌رود. 
 قوی سپید انزلی آماده و سرحال 
ملوان در نیم‌فصل اول مسابقات نشان داد که تیم باکیفیتی است و اگر برخی بداقبالی‌ها نبود، حتی می‌توانست در جمع سه تیم بالای جدول جا داشته باشد. شاگردان نکونام نیم‌فصل دوم را هم با یک پیروزی خوب آغاز کردند و موفق شدند در اصفهان ذوب‌آهن را با یک گل شکست دهند تا نشان دهند روند رو به رشدشان حتی با تعطیلی طولانی‌مدت لیگ برتر متوقف نشده است. ملوان فوتبال تهاجمی و با برنامه‌ای ارائه می‌دهد و همین مسئله زنگ خطر را برای استقلال به صدا درآورده است. ناگفته پیداست که امروز چشم امید رقبای اصلی استقلال به ساق‌های انزلی‌چی‌هاست تا با کشیدن ترمز آبی‌ها فرصت نزدیک شدن به صدر در اختیار آن‌ها قرار گیرد. 
 
 استقلال در آتش اختلافات. 
اما هرچه اوضاع در اردوگاه ملوان آرام و بی‌سر‌وصداست این طرف، یعنی در استقلال جوی کاملاً متشنج برپاست. استقلال به‌رغم اینکه خوب نتیجه می‌گیرد، اما با دو مشکل بزرگ روبه‌روست؛ اول جنگ میان جواد نکونام سرمربی تیم با علی خطیر مدیرعامل که هر روز شدیدتر می‌شود و دوم مصاحبه‌های جنجالی سرمربی تیم که زمین و زمان را دشمن تیمش می‌داند و به جای حفظ آرامش تیم و بازیکنانش خود آتش‌بیار معرکه حاشیه‌ها می‌شود. پیش از این هم عنوان کردیم که جواد نکونام با نوع ادبیاتش تنها عدم اعتماد به نفس خود را فریاد می‌زند، در‌حالی‌که تیمش خوب بازی می‌کند و خوب نتیجه می‌گیرد، اما او هر بار به جای ایجاد آرامش با حرف‌هایش حاشیه تازه‌ای به راه می‌اندازد. در چنین اوضاعی فقط می‌توان یک نتیجه گرفت و آن اینکه نکونام از همین حالا می‌خواهد ذهن هوادار استقلال را طوری آماده کند که شکست‌های احتمالی را حاصل عملکرد مدیران استقلال و البته دشمنان خارج از باشگاه بدانند، نه سرمربی و کادر فنی تیم. 
 
 روز سخت در انزلی 
در چنین اوضاعی استقلال به ملوان رسیده، شاگردان نکونام هم مانند میزبان امروزشان نیم‌فصل را با برد یک بر صفر آغاز کرده‌اند. آن‌ها در آزادی یک بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست دادند تا در سایه شکست پرسپولیس و بازی نکردن سپاهان فاصله خود را با دو مدعی دیگر بیشتر کنند، اما باید دید که جواد نکونام و تیمش تا کجا می‌توانند با وجود تمام حاشیه‌های خودساخته و خودنساخته اینگونه پیش بروند و صدر جدول را برای خود حفظ کنند. امروز بدون تردید روز سختی برای آبی‌های پایتخت است. روز فاصله گرفتن بیشتر یا نشان دادن چراغ سبز به رقبا. 
 
 سایر بازی‌ها
در دو دیدار باقیمانده امروز هم صنعت نفت آبادان و فولاد دربی خوزستان را برگزار می‌کنند. هر دو تیم با سرمربیان جدیدشان هم کار را با شکست آغاز کرده‌اند تا روند نزولی فوتبال خوزستان همچنان ادامه داشته باشد. حالا آن‌ها برای اثبات شایستگی‌های خود چاره‌ای جز قربانی کردن هم ندارند و باید دید در جنگ میان جنوبی‌ها کدام تیم می‌تواند فاتح شود، صنعت نفت میزبان یا فولاد میهمان.
بدون هیچ تردید و شکی شمس‌آذر قزوین پدیده این فصل لیگ برتر است. تیمی که با هدایت سعید دقیقی در نیم‌فصل اول فوق‌العاده ظاهر شد. آن‌ها امروز در تهران میهمان هوادار هستند، هواداری که روند نتیجه‌گیری مثل شمس‌آذر است. هر دو تیم کارشان در نیم‌فصل دوم را با تساوی آغاز کرده‌اند و حالا می‌خواهند اولین برد نیم‌فصل را به دست آورند تا برای ادامه شگفتی‌سازی چیزی کم نداشته باشند.
برچسب ها: انزلی ، استقلال ، مسابقات
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار